Forældresamarbejde

Et respektfuld og ordentligt samarbejde mellem skole og forældre er fundamentalt for børn/unges udvikling. Når eleven oplever at forældre og skolens personale taler respektfuldt og tillidsfuldt til hinanden, så smitter det af på eleven og eleven mærker ansvarlige voksne i deres liv.

Forventningsafstemning: Som forældre møder I os med forhåbninger for jeres børn. Vi søger sammen med jer at afklare, hvad I realistisk kan forvente jer af elevens skolegang hos os. Realistiske forventninger kan hjælpe os til et samarbejde, hvor vi sammen bringer eleven så langt frem i indlæring, færdigheder og udvikling, som det overhovedet er muligt, og de kan dæmme op for bristede forhåbninger og mulige frustrationer og skuffelser.

Skolens målsætning er et ideal, som vi altid er på vej imod, velvidende at livet også former sig anderledes.