LOGO

Hverdagen

Hverdagen på skolen er i høj grad præget af struktur og genkendelighed. Vi bestræber os på en rolig hverdag, som på trods af udfordringer er tryg og giver mulighed for personlig udvikling faglig såvel som social.

Personalet er uddannet i synlig læring og undervisningen tager udgangspunkt i at medinddrage eleverne i målfastsættelse og meningsfuld evaluering.

I løbet af skoleåret vil der på begge afdelinger være emneuger, mulighed for ture og lejrskoler.

Vi har egne minibusser (9 personers), så vi har gode muligheder for at deltage i aktiviteter ude af huset. Det giver også eleverne et indblik i det omgivende samfund, og vi kan lære dem, hvordan man agerer i forskellige sammenhænge når vi er på besøg i forretning, svømmehal, bibliotek eller landbrug og virksomhed.

På Svallerup:

Undervisningen begynder hver dag kl. 08.15 og slutter kl. 14.15 for alle elever.
Normalt begynder klasserne med et morgenmøde, hvor dagens program bliver gennemgået.
Derefter undervises eleverne og ved skoledagens slutning, evaluerer børn og voksne dagen, og børnene følges til taxa/bus eller i pasning.

På Kathøj:

Eleverne møder kl. 08.10 til afkrydsning på kontoret.
Opstart i klassen med morgenmøde, gennemgang af dagen og registrering af fravær. Herefter undervisning som et en vekselvirkning imellem individuelt arbejde, fælles undervisning, koncentration træning eller emnearbejde.
Der er fokus på at eleven befinder sig i zone for nærmeste udvikling så krav og forventninger tilpasses elevens intelligens og læringsmæssige kompetencer. Fokus på faglighed, omsorg, tryghed og fællesoplevelser.