SSP

Kathøj-Svallerupskole har et tæt samarbejde med SSP, som er et kriminalitetsforebyggende samarbejde mellem skoler, socialområdet i kommunen og politiet.

Hvert år udvælges der et specifikt indsatsområde/tema, som bliver sat i fokus, og her samarbejder skolen med SSP ved at de kommer ud og holder et foredrag/kursus for eleverne.

Derudover arbejdes der i hver klasse med b.la. materiale fra SSP omkring trivsel, mobning, alkohol, rygning, social spejling, digital adfærd, kriminalitet, hash og andre euforiserende stoffer.

Vi deltager i SSP-lokaludvalgene sammen med bl.a. foreningslivet, ungdomsskolen, socialforvaltningen, UU-vejledningen, SSP-teamet, politiet m.fl. Hensigten med dette mødeforum er at kvalificere det lokale kriminalpræventive samarbejde ift. børn og unge.

SSP-Konsulenterne kan altid kontaktes af alle som måtte have behov for råd og vejledning og/eller sparring i forhold til det kriminalitetsforebyggende arbejde, mistrivsel eller bekymringer.

Hvidebæk & Bjergsted

Andreas Knudsen