Indsatsområder 2023

Overordnet arbejder vi med finde sociale- og faglige handlemuligheder for sammen med eleverne, dvs. arbejde med handlemuligheder for trivsel og læring. Herunder dansk, matematik osv.

Bevægelse og udeaktivitet:

I løbet af dagen vil der være tilrettelagt ture, hvor eleverne kan få bevæget kroppen. Vi arbejder med sanse-motorisk træning, hvor der kan arbejdes med sanseprofiler. Flere medarbejdere er oplært i denne tilgang. Udearealet er blevet udformet med henblik på fysisk udfoldelse.

Praksisorienteret læring:

Eleverne involveres i projektorienteret undervisning og der er mulighed for struktureret værkstedsundervisning. Derudover har vi en lang række naturfagsarrangementer, hvor vi kommer ud i lokalområdet.

Digitale læringsmiljøer og teknologiforståelse:

Vi arbejder med forskellige understøttende programmer, Geogebra, Excel, Lego We Do og der arbejdes med robotter og droner. Derudover er vi med i et pilotprojekt, hvor vi arbejder med angst og skolevægring digitalt.